MenCari Diri..  

Posted by Big's G

assalamualaikum..
erm.. lamenye tak tulis somethin...
sebenarnye.. x tau nk ckp pe...
aku "stuck" dgn situasi sekarang...
mcm2 dugaan dtg.. runsing juga..tapi
aku cuba kuatkn diri dgn mengingatiNYA..

selepas abis skool.. terase de sesuatu yg hilang..
maybe aku rindu pada anak murid aku..
maybe aku rindu suasana sekolah...
maybe aku rindu dgn guru-guru yg byk membntu aku..
maybe aku rindu dgn pensyarah yg suruh wat program..
maybe aku rindu dgn sesi-sesi yg boleh aku teruskan...
maybe aku rindu dgn kawan-kawan lama...
maybe aku rindu dgn peserta-peserta yg pernah berprogram dgn aku..
maybe aku rindu dgn 10 org HARDCORE TRAINERS..
maybe aku rindu.. dgn.. erm.. Arwah ayah aku...

tu la bahananye.. bile rasa kesunyian...
"loneliness can kill.."~Azirul Lovo~

so.. do i need a company..? dunno.. coz sometime i need to be alone..
erm.. pe yg merunsingkn aku sebenarnye...

still lookin for it... but one think i do know...
wazif tempat menghilangkan kesunyian aku...
erm.. alhamdulillah.. still ada tempat aku hilangkn perasaan ni...

aku cuba rational kan diri.. aplikasi dr apa aku belaja..
tapi aku manusia biasa... berapa lame aku dpt rational kan diri aku..

aku cuba face realiti.. pilih ape tindakan yg patut aku buat..
sbb manusia bermasalah kerana terlampau bergantung kepada perasaan tanpa
melakukan apa-apa..
aku slalu aplikasi teori pegangan MUalim ku..
tapi kadang-kadang aku tewas juga ...

tetapi aku belum cuba kaedah Gestalt sebb tiada sesiapa utk aku luah kan..
cuma... aku slalu projeksikan perasaan aku pada hobi aku...
tapi masih belum boleh membantu..

al-ghazali mengajar.. manusia bermasalah disebabkan dalaman nya tidak kuat..
kurang mengingati tuhan.. mungkinkah ini sebab dan punca aku begini..
erm.. ya allah.. kenkadang aku malu ingin mengadu padaMU.. kerana amalan ku tidak seberapa.. kadang-kadang selepas solat aku malu ingin meminta lebih dari mu..
kerana aku rasa tidak layak meminta lebih... kerana sekrang ini..
nikmat yg kau beri.. belum dpt aku tebus dengan apa yg aku lakukan seharian..

ya allah ampunilah dosa hamba mu ini.. terima kasih kerana beri ruang kepada diriku ini...

tiada daya dan upayaku melainkan kekuatan dari mu Ya Rabb..
................................................................................

This entry was posted on Wednesday, November 4, 2009 at 1:11 PM . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

0 Komen

Post a Comment