Last PerfomanCE d Upc  

Posted by Big's G


Hari keluarga kasih 2009.. memberi kenangan yg sgt bermakna.. sbb aku very enjoy every moment dat happen.. selama 3 tahun setengah, 3 kali hari keluarga aku lalui.. tetapi yg ini paling meriah aku rasa.. walaupun sem 7 byk menang hadiah.. tp bukan itu penyebabnya.. 1st sekali.. hari keluarga kali ini.. ramai dak kelas aku join.. bermula dari hari sabtu.. sehingga lah hari ahad.. alhamdulillah dapat sokongan daripada kawan-kawan.. bestnye bila buat aktiviti fun dengan kawan-kawan.. kumpul ramai2.. abdikan dalam gambar.. tengok kawan-kawan yg berbakat yg mana selama ini mereka simpan bakat mereka.. erm.. lama aku tunggu saat ini.. tapi di akhir sem ni baru aku dapat rasai.. tapi takpe lah.. asalkan aku dapat saksikan juga.. mungkin salah satu penyebab juga sem ni kami dapat ketua kelas yg sangat bertanggungjawab.. walaupun pada mula dia insist.. tapi mungkin rasa t/jawab yg tinggi dlm diri dia.. buat aku terkejut dengan komitmen dia dalam kelas.. bayangkan.. even jadual exam kami pun dia tolong sebar dalam kelas.. padahal itu boleh dilakukan sendiri oleh para pelajar.. setiap gerak kerja utk kelas dia akan buat jadual sampai larut malam.. padahal takda orang suruh pun.. aku penah cakap kat dia.. jgn la macam ni sekali.. tapi jawapan dia.. wat aku tak leh terima pada mulanya,dia kata"nanti kawan-kawan kita susah".. aku jawab "diorang dah besar".. dia jawab "takpa la.. bukan susah pun".. akhirnya bila aku renungkan kembali apa dia buat.. aku mula sedar.. betapa dia berpegang dengan amanah yang diberikan.. walaupun hanya ketua kelas.., mungkin ini salah satu faktor beliau dapat mengumpulkan kawan-kawan utk datang pada hari keluarga kasih.. walaupun dia kecewa pada mulanya kerana ramai yg beritahu untuk tarik diri.. alhamdulillah semua acara kawa-kawan aku join.. aku nampak senyuman puas dari riak wajahnya.. mana tak nya.. perlawanan netball dan futsal ramai yg hadir.. menang plak tu.. bayangkan kalau dari dulu lagi kawan-kawan aku ni tunjuk bakat.. maybe dari dulu kami antara team jadi bualan.. sukaneka pula.. sem aku juga yg paling ramai datang.. sampai kami boleh top up sem2 lain.. untuk sesetengah acara.. dan ada yg bawa anak untuk sama-sama sertai sukaneka kasih ini.. mau tak terharu ketua kelas aku... acara badminton pula.. sem aku ramai yg menghantar wakil dan kebanyakan mereka ini dapat masuk ke pusingan separuh akhir.. ade yang johan plak tu.. ihihh.. tahniah pada kawan-kawan aku.. ada sorang kawan aku tu.. demam2 pun main jugak.. naib johan plak tu.. hebat kawan2 aku ni.. dan pada malam anugerah pula.. tahun ini paling ramai kawan-kawan aku yang hadir sebagai tanda penghargaan kepada kawan-kawan yang menang.. aku dari jauh tgk muka ketua kelas aku.. merah padam gembira kerana tak sangka dengan sokongan daripada kawan-kawan yang hadir... dan perkara yang kami tak sangka semua semester 7 yang hadir .. naik buat persembahan.. walaupun tak pernah dirancang sebelum ini.. tahniah sekali lagi kepada kawan-kawan aku.. sokongan anda sebenarnya memberi harapan dan semangat kepada orang yang selama ini menjaga kita dalam kelas... thnx pada kawan-kawan dan ketua .. kenangan ini akan aku simpan selamanya..
sebab kedua kenapa sambutan ini paling meriah.. selama aku menyertai hari keluarga kasih.. kali ini sukaneka kami di sertai oleh mereka yang mengajar kami selama 3 tahun setengah ini.. sampai aku tak perasan pensyarah aku ada di kalangan kawan-kawan dan junior.. sebab selama ini aku anggap kami-kami je.. malu juga bila tak tegur dulu.. pensyarah tu yg tegur aku dulu.. sekali lagi terdetik dalam fikiran aku.. insyallah ada harapan baru untuk memulihkan nama pendidik kami yang selalu bermain dibibir pelajar-pelajar dan staff upc sendiri.. kenapa beliau tidak ada masa kami di semester 1 lagi.. apabila kami dah menghabiskan sisa di upc.. baru lah dapat mengenali beliau dengan lebih dekat.. harapan aku semoga bnk akan di "rebrandingkan" semula...amin..
sebab ketiga pula kerana.. jawatankuasa pelaksana itu sendiri.. selama kami mengenali semester 6.. mereka sangat menghormati kami.. dan kami sendiri dapat rasai semester 6 adalah batch yang kebanyakan rapat dengan batch semester 7 berbanding dengan semester yang lain, disebabkan itu.. aku dan kawan-kawan yang mengenali mereka ini akan sentiasa menyertai setiap program yang mereka laksanakan .. walaupun tak semua hadir.. tetapi mesti ada wakil dari semester kami.. secara peribadi tahniah aku ucapkan kepada j/kuasa pelaksana.. mmg byk cabaran menjadi wakil kepada pelajar .. sbb aku pernah berada di situasi mereka.. betapa susahnya hendak mendapatkan sambutan dan sokongan daripada koz kaunseling itu sendiri.. sama ada pelajar ataupun pensyarah.. hanya mereka yang ada dalam persatuan sahaja yang dapat merasainya..pengalaman sebegini la yang dapat kita guna di sekolah nanti.. insyallah.. ada umur yang panjang.. kita akan jadi rakan sekerja di sekolah nanti... amin...
erm.. letih tangan aku menaip.. banyak lagi boleh cerita.. tapi aku rasa setakat ini saje yg mampu aku nak tulis malam ni.. sbb banyak lagi asgmnt nak kena wat... uhuhuhuhuh... nanti aku akan tulis lagi... insyaallah...

This entry was posted on Monday, March 23, 2009 at 9:17 AM . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

11 Komen

SAPE KETUA KELAS TUE..KIRIM SALAM EK

March 23, 2009 at 10:45 AM

atien cari le..:)

March 23, 2009 at 12:50 PM

dah jumpa pun..abg tue namenye..tutttutu..pakai spek..hensem..bergaya..so..kena belanja makan..lalaallaaal

March 23, 2009 at 3:47 PM

?? kompem salah.. so atien la kena belanja.. uhuhuhuuh

March 23, 2009 at 8:17 PM

berkaliber sgguh ktua kls tu..yanie xthu...nk thu jg...he3

March 23, 2009 at 8:59 PM

ala...nama glmour dia zero..hahhaha.."ABG A..."btol r tue..so bersiap sdia duit yg bnyk jumaat niekan..makan besorlah atien.yes2...atienkan detektif canon + model pantai+ kaunselor comel..=)

March 24, 2009 at 12:25 AM

ape la atirn ni...ketua kls abg mizi ni abg an la.ksian btol 2x teka dua2 silap.hehe.

March 24, 2009 at 3:07 AM

fauzi gak yg betol.. tak jadi belanja la.. ihihihihih, aiks? yanie pun nak tau.. tu dah tau dah.. fauzi dh ckp.. tpi yg pasti.. utk yanie.. big dah tahu..:)

March 24, 2009 at 3:44 AM

ahakz..tetibe je name Prince A naik kat sini.. sememangnya tekaan pertama dan kedua atien kongruen namun tetap salah..

wow..akhirnya pozi menang gak teke2..tahniah sebab kalo nak menang lawan2 mnde lain memang x dpt la ..

March 24, 2009 at 10:13 AM

ala..nape nama abg an gak yg naik..huhuhu..prince A,kita stu kampung.so pujuk r abg mizi surh belanja ari jumaat nie..
nie zie punye psal lah..atien xkira..sebab org kmpung gak,zie nga abg an..ehhh,,,prince A kena belaja atien makan besor..
HIDUP GANU KITA!!!!
p/s.:abg mizi,abg kena ngalah nga adik

March 25, 2009 at 4:21 AM

hepi sangat malam tu

April 29, 2009 at 9:26 AM

Post a Comment